Stockon 2

Stockholm, 22-24 augusti 1958

Stockon 2 är den första sf-kongress jag deltagit i. Det finns en rapport om kongressen i HÄPNA! nr 10 1958, författad av Gabriel Setterborg. Jag har tagit fram också den rapport som Alvar Appeltofft skrev i Union SF nr 9 1958; den kan ha intresse för den fanhistoriskt intresserade: Stockon 2

Deltagare på Stockon 2. Foto Karl-Ewert Wetterlund.

Av Sture Hällström har jag fått ett gruppfoto (aningen skadat av tidens tand), och med bl a hans hjälp har några av personerna på bilden kunnat identifieras: Stockon2BildNamn Självklart är jag mycket tacksam om någon kan ge ytterligare namn på personer på bilden! Den stora bilden i bakgrunden har Sven O. Emilsson (Gripsborn) gjort.

1 Response to “Stockon 2”


  1. 1 jophan 06 February 2012 at 11:01

    Kul att se bilden med namn på de flesta. Jag hade ingen aning om att Jan Bergquist var fan på den tiden. (Och när jag googlade för att se vad han sysslar med numera såg jag att han är död sedan länge, det hade jag glömt bort.)

    Lars-Olovs lillasyster Karin, vad lik Susan som ung hon var!


Leave a Reply

Swecon i Uppsala 26-28 maj

Worldcon 75, Helsingfors 2017

Eurocon 2016 BCON

Eurocon 2017 i Dortmund


